Mátyás Katalin – Kati néni, a 2025/26. tanévben a leendő 1. osztályunk osztályfőnöke
„Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.”
(Kazinczy Ferenc)
„Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája.”
(Szentgyörgyi Albert)
Első példaképem édesanyám volt, aki a falunkban biztos kézzel oktatta-nevelte az általános iskolába járó gyerekeket.
Később a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium diákjaként saját bőrömön tapasztaltam, milyen elhivatottsággal, odafigyeléssel, viszonyulással közelítenek felénk kiváló tanáraink. Sok benyomás ért, mely mind a tanítói pálya felé terelt.
1986-ban felvételt nyertem a győri Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolára. Első munkahelyem a veszprémi Nagy László Általános Iskola volt. „Nyelvi, irodalmi és kommunikációs” nevelési módszerrel – magyar nyelv és irodalmat oktattam. Nagy hangsúlyt fektettem a beszédművelésre, a kommunikációra, az illemre, az önművelésre, az önértékelésre, a gondolkodási képességek fejlesztésére, a fogalomalkotásra, a problémamegoldó gondolkodásra, az olvasási tempó fokozására, a helyesírásra, a nyelvhelyességre, a szóbeli- és írásbeli szövegalkotásra. A módszernek köszönhető, hogy pályám kezdetétől alkalmaztam a differenciált oktatást.
A Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskolában 9 évet dolgoztam. Az iskolát igazi csapatmunka, együttgondolkodás és gyermekközpontúság, innováció jellemezte. Az iskola fejlesztési tervében szerepelt a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek hatékony fejlesztése. Így lehetőségem adódott arra, hogy részt vehessek az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Fejlesztő-differenciáló pedagógus szakvizsgára felkészítő képzésen, Szombathelyen, ahol 2018-ban sikeres szakvizsgát tettem. A képzés komoly szemléletformáló szerepét és tudást megújító hasznát mindennapi munkámban közvetlenül érzem.
2024 augusztusa óta dolgozom a Szent István Király Általános Iskolában. Intézményünket a kiváló vezetés mellett az egyéni képességek maximális figyelembevétele, a gyermekek mindenirányú fejlesztése, a sportszeretet és a sporttevékenységek maximális elismerése jellemzi. A negyedik osztály osztályfőnökeként osztályomban a magyar nyelv és irodalom, a környezetismeret, vizuális kultúra és technika tantárgyakat oktatom. A harmadik és második osztályban is feladatom a magyar nyelv és irodalom tanítása. Az első osztályosokat pedig a vizuális kultúra és technika tantárgyakkal önkifejezésre, a rajztechnikák lehetőségeinek felfedezésére, a művészetekre való rácsodálkozás felé terelgetem.
Minden évfolyamon, az életkori sajátosságok szintjén elvárható csapatmunkára, munkamegosztásra, hatékony együttműködésre ösztönzöm a gyerekeket.
Megfelelő motivációval, változatos kooperatív technikákkal, módszerekkel törekszem a
tapasztalatszerzésre, a tevékenykedtetésre, képességfejlesztésre, a játékosságra, a tanulási technikák fejlesztésére. A tanulmányi versenyekre való felkészítő munka mellett a lemaradó tanulók felzárkóztatása is szívügyem.
Leendő 1. osztályunkban várhatóan Meixner Ildikó olvasástanítási módszerével dolgozunk majd. A módszer lényege, hogy az olvasási készség hiányainak pótlása és az olvasástanulás nem különül el a beszédfejlesztéstől, így segíti a gyermeket a beszéd és a hangok összekapcsolásában. Ez a szintetizáló módszer a könnyen összetéveszthető betűket nagy időkülönbséggel tanítja, figyelve a ritmusérzék, a térbeli tájékozódás és a nyelvi készségek fejlesztésére is.
Célom olyan gyerekeket nevelni, akik nyitottak a világra, érdeklődők, szívesen gondolkodnak, kreatívak. Ehhez részemről nyitottságra, lelkesedésre, sok mosolyra, jó kommunikációs- és együttműködési készségre, rugalmasságra, megfelelő szakmai felkészültségre van szükség.
Az oktatás-nevelés harmóniáját nyugodt óravezetéssel biztosítom. Tehetséggondozó munkámmal pedig szeretném erősíteni iskolánk eddigi jó hagyományait, eredményességét. Jókedvű tanulásra buzdítani a jövő generációját.
Legutóbbi hozzászólások